Informatyka klasy 4-8
INFORMATYKA klasy 4 – 8
Tydzień 15.06 – 19.06.
Klasa IV – Temat 10. 2. 3: Zasady poprawnego pisania. Listy wypunktowane i numerowane. Str. 103– 107. Ćw. 3, 7.
Klasa V – Temat 10 3. 4: Wstawiamy do tekstu kształty oraz tabelę. Str. 118 – 123 ćw. 7, 9, 10.
Klasa VI – Temat 11: Zastosowania komputerów. Str. 111- 119. odpowiedzieć na pytania 1, 2, 3, 4 ze str. 119 w zeszycie. zdjęcie odesłać.
Klasa VII – wolne
Klasa VIII – Temat 18: Systemy zarządzania treścią i praca w chmurze – Zapoznać się z treścią tematu i nowymi pojęciami.
Tydzień 8.06 – 12.06.
Klasa IV – Temat 10. 1: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – operacje na fragmencie tekstu. Str. 101– 103. Ćw. 1, 2.
Klasa V – Temat 10: Wykonujemy obramowanie i cieniowanie tekstu oraz wykorzystujemy WordArt. Str. 113 – 118 ćw. 1, 2, 3, 4.
Klasa VI – Temat 10: Programujemy w programie Logomocja. Str. 100 – 107 https://www.youtube.com/watch?v=rB4qt3wDMk0
Klasa VII – Temat 16: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje. Str. 180 – 186. Pliki do ćwiczeń pobrać ze strony: https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-vii/pliki-cwiczeniowe/
Klasa VIII – Temat 17: Tworzenie strony internetowej – podstawowa struktura strony, język HTML. Zapoznać się z treścią tematu i nowymi pojęciami.
Tydzień 1.06 – 5.06.
Tydzień na konsultacje w szkole w dni, w których są zajęcia, dla wszystkich klas.
Tydzień 18.05 – 22.05.
Klasa IV – Temat 09. 4: Tworzymy tekst komputerowy, zmieniamy paramenty czcionki. Str. 97 – 99. Ćw. 7, 8 Pliki do pobrania ze strony: https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-vi/pliki-cwiczeniowe/
Klasa V – Temat 9: Wstawiamy obrazy do tekstu. Str. 104 – 109 ćw. 1, 2, 3 Pliki do pobrania ze strony: https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-v/pliki-cwiczeniowe/ https://www.youtube.com/watch?v=RBeVVbDwtq8
Klasa VI – Temat 10: Piszemy polecenia i stosujemy powtarzania poleceń w programie Logomocja. https://www.youtube.com/watch?v=NQN5F_CkyQU
Klasa VII – Temat 15: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji SUMA, ŚREDNIA, JAŻELI. Do wykonania ćw. 1-5 – samodzielne.
Klasa VIII – Temat 16: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego. – teoria.
Tydzień 11.05 – 15.05.
Klasa IV – Temat 09.1.2. Tworzymy tekst komputerowy – akapity. str. 91-97, w zeszycie zapisz co to jest „Akapit”. Wykonaj ćw. 1 i 3. Ćwiczenia wykonujesz używając programu WordPad
Klasa V – Temat 08. Zadanie projektowe – w Baltie. Str. 97-99, zadanie1, w pięciu krokach.
Klasa VI – Temat 09.1.2.3 Tworzymy animację i zapisujemy ją w pliku. Str.87-91, ćw. 1 ćw. 4 wg Przykład1 – Logomocja – Edytor postaci.
Poznajesz program, narzędzia do rysowania oglądając film:
https://www.youtube.com/watch?v=52sYKc09AVY i proszę spróbować wykonać według tego filmiku BATMANA.
A kto da radę, może spróbować wykonać ćw. 1.
Rysunek, animację wykonany w oknie programu zapisujemy w formie – zrzutu ekranu- stosując skrót klawiaturowy „Alt + Prt Sc”, wklejamy do Paint i jako rysunek zapisujemy w komputerze w wybranym miejscu pod nazwą „batman”.
Pajacyk – animacja https://www.youtube.com/watch?v=H9JW0ZtbwpU – zapisać jak wyżej pod nazwą „pajacyk”
Klasa VII – Temat 12.4.5. Zadania. str. 144-145. Proszę wybrać z pośród 18 zadań: jedno zadanie z 12 pierwszych oraz 1 zadanie z zadań od 13 d0 18. Trudność zadania odgrywa rolę w ocenie. Więcej na spotkaniu. Po wykonaniu umieścić w swoich plikach w Teams.
Klasa VIII – Temat 15.1.2. Wstawianie tabel i wykresów z arkusza kalkulacyjnego do dokumentu tekstowego. Str. 186-190 ćw. 1, 2, 3.
Tydzień 04.05 – 08.05.
Klasa IV – Temat 08.1.2. Tworzymy program rysujący figury. str. 83-85, ćw. 1, 4
Klasa V – Temat 07.6 Stosujemy zmienne – zliczamy punkty. str. 90-93, ćw. 13, (14)
Klasa VI – Temat 08.3 Przykłady algorytmów matematycznych. Str.79-82, ćw. 5 w zeszycie, ćw. 6 w Scratch lub 7 w Baltiem.
Klasa VII – Temat 12.4.5. sytuacje warunkowe. Stosowanie procedur. str. 135-139, ćw. 9, 11, 12, 14 (13)
Klasa VIII – Temat 14.1.2. Przedstawianie danych w postaci wykresu z jedną serią danych. Str. 178-180 ćw. 1, 2.
Tydzień 20.04 – 24.04.
Klasa IV – Temat 07.5 Sztuczki w programie Scratch. str. 79-81, ćw. 10 i 11
Klasa V – Temat 07. Tworzymy grę dla jednego gracza. Str. 88-90, ćw. 11, (12)
Klasa VI – Temat 08.1,2 Przykłady algorytmów matematycznych. Str.77-79, ćw. 2 i 3 w zeszycie.
Klasa VII – Temat 12.1.2 Zmienne i obliczenia w języku Scratch. Str. 132- 134, ćw. 6 – 8.
Klasa VIII – Temat 13.1.2.3 Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Str. 172-177 ćw. 1, 3, 4 pliki w Teams.
Tydzień 15.04 – 17.04.
Klasa IV – Temat 07.3 Zmieniamy tło scrny. str. 76-77, ćw. 4
Klasa V – Temat 07. Programujemy historyjkę. Str. 85-88, ćw. 8, 9, (10)
Klasa VI – Temat 07. Tworzymy grę. Umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty. Str.74, zad. 3.
Klasa VII – Temat 12.1.2 Tworzenie progrsmu w języku Scratch. Str. 129 – 132, ćw. 1, 2, 3 – 5.
Klasa VIII – Temat 12. Prezentacja multimedialna na temat Historii i rozwoju informatyki, materiał na podstawie podręcznika z internetu.
Tydzień 30.03 – 3.04. Zaczynacie od tematu:
Klasa IV – Temat 07. Tworzymy pierwszy program w języku Scratch (str. 73 -76, ćw. 2 i ćw. 3)
Klasa V – Temat 07. Umieszczamy duszka w określonym miejscu sceny i stosujemy powtarzanie poleceń. Str. 83-85, ćw. 5, 6, 7.
Klasa VI – Temat 07. Tworzymy grę. Umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty. Str.65 – 69, ćw. 8 i 10 i to tyle.
Klasa VII – Temat 11. Stosowanie procedur w Baltie. Str. 124 – 127, ćw. 10, 11, 12. Można też ćw. 13
Klasa VIII – Temat 11. Prezentacja multimedialna na wybrany temat, wykonać wg kroków, materiał z internetu. Można skorzysta z Office 365 PP
Instrukcja
Od tego tygodnia czyli 25 marca od ostatniego tematu lekcji w twojej klasie realizujesz kolejny temat i ćwiczenia do tego tematu. Pliki ćwiczeń zapisujecie na swoim komputerze. W tym samym tygodniu przesyłacie je na mój e-mail: ekrawecki@op.pl
Drodzy uczniowie klas 4 – 8, poniżej „klikacie” na link do strony internetowej MIGRA: dlaucznia.migra.pl – wybieracie podręcznik do swojej klasy i uzyskujecie dostęp do materiałów:
- Praca samodzielna – na dole podane są potrzebne programy i linki do ich pobrania i zainstalowania na twoim komputerze
- Podręcznik online,
- Pliki ćwiczeniowe,
- Program Baltie – z filmami instruktażowymi do lekcji,
- Program Scratch – z filmami instruktażowymi do lekcji,
Najpierw zapoznajecie się z zawartością, oglądacie filmy instruktażowe, a potem przechodzicie do pracy samodzielnej i wykonujecie ćwiczenia z podręcznika (możecie korzystać z podręcznika online, lub własnego – książki)
Zajrzyj do zeszytu i sprawdź jaki był ostatni temat, a potem do podręcznika jaki jest kolejny – i możesz zaczynać naukę z nowym tematem, po jednej lekcji na tydzień.
INSTALACJA programów:
SCRATCH:- najpierw pobieramy i instalujemy Adoba Air ze strony https://get.adobe.com/air/
Potem pobierany z poniższego linku program Scratch 2. wybieramy Pobierz, Zapisz, po pobraniu Otwórz folder i klikamy prawym przyciskiem myszki na plik Scratch-461 i wybieramy – zainstaluj jako administrator.
Edytor Scratch’a Offline – Windows – Pobierz
Program Baltie pobieramy z poniższego linku, po pobraniu plik należy wypakpwać i dopiero z pliku setup instalujemy program
Baltie 3 – Program Baltie 3 zip
Przygotowane tam materiały są do samodzielnej nauki do następujących tematów do 25 marca:
Klasa IV – Temat 06. Powtarzamy te same czynności w środowisku Baltie
Klasa V – Temat 07. Programujemy w języku Scratch. str. 80-82
Klasa VI – Temat 07. Stosujemy instrukcję warunkową. str.63-64
Klasa VII – Temat 11. Zmienne i obliczenia. str. 123-124
Klasa VIII – Temat 10. Tworzymy prezentację multimedialną w 10 krokach
Są to zadania powtórkowe – utrwalające na okres ok. 4 godz. zajęć.
Po ich wykonaniu będziecie mogli przejść do nowych tematów i ćwiczeń z podręcznika.
W razie pytań proszę pisać na: edkrawecki@o2.pl
Edward Krawecki
.