Logowanie



Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości 

 

 

BIP ZS-P w Przełęku

Start Nauczanie zdalne Informatyka klasy 4-8
Informatyka klasy 4-8 Drukuj Email
czwartek, 19 marca 2020 13:50

INFORMATYKA klasy 4 – 8

Instrukcja

Od tego tygodnia czyli 25 marca od ostatniego tematu lekcji w twojej klasie realizujesz kolejny temat i ćwiczenia do tego tematu. Pliki ćwiczeń zapisujecie na swoim komputerze. W tym samym tygodniu przesyłacie je na mój e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Drodzy uczniowie klas 4 – 8, poniżej „klikacie” na link do strony internetowej MIGRA:   dlaucznia.migra.pl - wybieracie podręcznik do swojej klasy i uzyskujecie dostęp do materiałów:

  1. Praca samodzielna – na dole podane są potrzebne programy i linki do ich pobrania i zainstalowania na twoim komputerze
  2. Podręcznik online,
  3. Pliki ćwiczeniowe,
  4. Program Baltie – z filmami instruktażowymi do lekcji,
  5. Program Scratch – z filmami instruktażowymi do lekcji,

Najpierw zapoznajecie się z zawartością, oglądacie filmy instruktażowe, a potem przechodzicie do pracy samodzielnej i wykonujecie ćwiczenia z podręcznika (możecie korzystać z podręcznika online, lub własnego – książki)

Zajrzyj do zeszytu i sprawdź jaki był ostatni temat, a potem do podręcznika jaki jest kolejny - i możesz zaczynać naukę z nowym tematem, po jednej lekcji na tydzień.

INSTALACJA programów:

SCRATCH Pobierany z poniższego linku program Scratch 2. Z folderu Pobrane można go od razu zainstalować na swoim komputerze

Edytor Scratch’a Offline - Windows – Pobierz

Program Baltie pobieramy z poniższego linku, po pobraniu plik należy wypakpwać i dopiero z pliku setup instalujemy program

Baltie 3 - Program Baltie 3 zip


Na tydzień 30.03 - 3.04. Zaczynacie od tematu:

Klasa IV - Temat 07. Tworzymy pierwszy program w języku Scratch (str. 73 -76, ćw. 2 i ćw. 3)
Klasa V - Temat 07. Umieszczamy duszka w określonym miejscu sceny i stosujemy powtarzanie poleceń. Str. 83-85, ćw. 5, 6, 7.
Klasa VI - Temat 07. Tworzymy grę. Umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty. Str.65 - 69, ćw. 8 i 10 i to tyle.
Klasa VII - Temat 11. Stosowanie procedur w Baltie. Str. 124 - 127, ćw. 10, 11, 12. Można też ćw. 13
Klasa VIII - Temat 11. Prezentacja multimedialna na wybrany temat, wykonać wg kroków, materiał z internetu. Można skorzysta z Office 365 PP

 

Przygotowane tam materiały są do samodzielnej nauki do następujących tematów do 25 marca:

Klasa IV - Temat 06. Powtarzamy te same czynności w środowisku Baltie
Klasa V - Temat 07. Programujemy w języku Scratch. str. 80-82
Klasa VI - Temat 07. Stosujemy instrukcję warunkową. str.63-64
Klasa VII - Temat 11. Zmienne i obliczenia. str. 123-124
Klasa VIII - Temat 10. Tworzymy prezentację multimedialną w 10 krokach

Są to zadania powtórkowe – utrwalające na okres ok. 4 godz. zajęć.

Po ich wykonaniu będziecie mogli przejść do nowych tematów i ćwiczeń z podręcznika.

W razie pytań proszę pisać na: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Edward Krawecki

.

Poprawiony: wtorek, 31 marca 2020 16:45
 
Copyright © 2020 ZS-P w Przełęku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.